Felipe Massa jest jednym z kierowców, którzy uważają, że wprowadzone w pośpiechu zmiany w ograniczeniu komunikacji radiowej na linii kierowca - zespół nie są dobre i powinny być odbierane negatywnie.
Kierowca Williamsa zakwestionował wprowadzoną od GP Singapuru interpretację przepisów i w swoim stylu wypomniał względy bezpieczeństwa idące za taką zmianą.Massa uważa, że jeżeli ograniczeniu ulegnie tak duża porcja informacji, Charlie Whiting podczas piątkowego spotkania z kierowcami zostanie mocno skrytykowany.
Dopytywany czy już rozmawiał z delegatem technicznym FIA na ten temat, odpierał: „Nie, ale porozmawiam. Jeżeli sprawy pozostaną na obecnym poziomie, jutro podczas briefingu będziemy mieli ostrą walkę...”
Massa nie jest przeciwnikiem samej idei ograniczenia komunikacji radiowej ale uważa, że po pierwsze powinno zostać to przeprowadzone z początkiem sezonu, a po drugie nie w tak drastycznej skali.
„Osobiście trochę mnie to śmieszy, że takie zmiany wprowadzają akurat teraz” mówił Massa. „To nie jest odpowiedni moment. Być może zdecydowali się na to gdyż zbyt długo rozmawiali ze starszymi zawodnikami.”
„W pewnych sytuacjach to dobre posunięcie. Jeżeli zespół mówi tobie, abyś oszczędzał opony w zakręcie numer 5, gdyż zbyt bardzo je tam niszczysz w porównaniu do swojego partnera zespołowego, zakazanie tego jest jak najbardziej w porządku. Nie mam z tym problemu.”
„W bolidzie dokonujemy jednak teraz wielu zmian w trakcie wyścigu, a gdy się ich nie zrobi można łatwo przegrzać tylne hamulce i doprowadzić do pożaru, w wyniku którego może dojść do dużego wypadku.”
„Mamy bardzo skomplikowane układy napędowe, które nie są zależne od kierowcy. Widzieliśmy już sytuacje, podobne do tych jakie miał Lewis Hamilton, gdy jego bolid stanął w płomieniach. Mogłoby tak być znacznie częściej gdybyśmy nie zmieniali odpowiednich ustawień.”
„Jazda nie ma na to wpływu, wpływają na to skomplikowane ustawienia.”
Jako, że Williams jest jedną z ekip, które w sezonie 2014 nie zdecydowały się przejść na dostarczany przez McLarena większy wyświetlacz na kierownicy, Massa uważa, że jego zespół będzie bardziej pokrzywdzony w wyniku dokonanych zmian, gdyż trudniej będzie mu odczytać ważne informacje z systemów bolidu.
„Ekipą, której to pomoże jest Mercedes. Zespół, który i tak już wygrywa mistrzostwa” kwitował Brazylijczyk.
18.09.2014 16:37
0
Może mieć rację.Kiepski moment na wprowadzanie takich zmian. Centralnie przed Singapurem. Jestem za 100% wyeliminowaniem radia w F1 ale takie zmiany powinny nastąpić od początku sezonu
18.09.2014 17:23
0
No fakt faktem moze mogli poczekac do poczatku sezonu 2015. Ewentualnie moge potestowac pomysł w trningach lub kwalifikacjach
18.09.2014 19:20
0
@2 No dobra PiotrasLc to przetestuj pomysł w treningach lub kwalifikacjach a potem daj znać jak było :-)
18.09.2014 19:33
0
Akurat Massa nie powinien się wypowiadać w tej kwesti. W czasie ostatniego wyścigu dostał przez radio uwagę, że w którymś tam zakręcie naciska równocześnie gaz i hamulec czego robić nie wolno. Nie wypowiadam się o zasadności tej uwagi - ale dla przeciętnego widza takie podpowiedzi dla zawodowego kierowcy z n-letnim stażem w F1 są żenujące. I myslę, że min ta podpowiedź wywołała sprawę.
18.09.2014 20:18
0
Niestety o Massie ciągle się mówi w kategoriach, że coś powiedział. Nic o jego jeździe. Pora już chyba kończyć karierę, nic z tego nie będzie. Nawet Bottas go miażdży. Szkoda
19.09.2014 00:35
0
Felipe "Płaczek" Massa trzyma swój narzucony wiele lat temu standard. Narzeka na tory, że niebezpieczne. Narzeka na jazdę w deszczu, że niebezpieczna. Narzeka na nowe przepisy - zawsze są niebezpieczne w jego opinii. Narzeka na młodych kierowców - że jeżdżą niebezpiecznie. Na starszych też narzeka - bo też jeżdżą niebezpiecznie. Poza tym oczywiście zawsze narzeka na pecha, sędziów (bo przecież okradli go z tytułu w 2008!), na bolidy i ogólnie chyba na cały świat. Pewnie jakby przerzucił się na bierki to też znalazłby powód by ponarzekać, że to niebezpieczne... Prawie Mistrz Świata F1. Prawie prawdziwy kierowca F1. Prawie mężczyzna :D
19.09.2014 00:42
0
@5. Pudzianowski już dawno powiedział, że liczy się siła a nie massa.
19.09.2014 11:07
0
Kolego waterball możesz napisać w którym artykule regulaminu F1 jest zakazane naciskanie równocześnie gazu i hamulca ???????????????????????????
19.09.2014 19:47
0
@6. devious - A Tobie prawie wyszedł ten komentarz :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się